Friday, January 13, 2012

Customer Appreciation Day 01/13/2012

It's Friday the 13th and I am participating in Latinaish's Spanish Friday http://latinaish.com/2012/01/13/arbol-de-chanclas/ For the English Version, scroll down.
Hace unas semanas recibí un nuevo cliente. Un hombre que me molestó desde el principio. En primer lugar siempre apareció borracho y había pasado algún tiempo en los EE.UU. Por supuesto, esto lo llevó a hablar conmigo en Inglés. Incluso delante de su novia no habla Inglés. Ella, por supuesto, sólo se paraba en el fondo me da el mal de ojo todo el tiempo. Un domingo por la tarde se detuvo y le preguntó a Juan. Fue entre los salarios y quería comprar algunas cosas a fiado. Después de haber aprendido la lección, Juan inmediatamente dijo que no. Pero el hombre insistió, finalmente, ofrecer a su DUI como garantía. Estudié el DUI, miró su cara contra la de la foto. Incluso me hizo Juan le pregunta sobre su fecha de nacimiento. Yo estaba convencido de que era un DUI que había encontrado en la calle, y una vez que le dio un poco de crédito que se perdiera. Pero parecía legítimo a regañadientes acepté. Él prometió estar de regreso el sábado para rendir, y se fue con $ 5 en la tienda de comestibles. Antonio volvió a aparecer en la tarde del viernes. (A partir de su DUI sé sabía su nombre) había conseguido su pago temprano y quería pagar su deuda. Esta fue la primera y me sorprendió por decir lo menos. Desde entonces se ha convertido en un cliente fijo. He aprendido a hablar a su alrededor, haciendo contacto visual sólo con la novia. Esto ha ayudado inmensamente para cortar el mal de ojo. Gracias Antonio por restaurar mi fe en la gente. En este caso, yo estaba feliz de haber sido equivocado.

A few weeks back I got a new customer. A man who annoyed me right from the start. First off he always appeared drunk and he had spent some time in the U.S. This of course prompted him to speak to me in English. Even in front of his non English speaking girlfriend. She of course would just stand in the background giving me the evil eye the entire time. One Sunday afternoon he stopped by and asked for Juan. He was between paychecks and wanted to buy a few things on credit. Having learned our lesson, Juan immediately said no. But the guy persisted, finally offering up his DUI as collateral. I studied the DUI, checked his face against the one in the picture. I even made Juan question him about his birthdate. I was convinced it was a DUI he had found in the street, and once we gave him some credit he would get lost. But it seemed legitimate so reluctantly I agreed. He promised to be back on Saturday to pay, and left with $5 worth of groceries. Antonio reappeared on Friday afternoon. (From his DUI I know knew his name) He had gotten his pay early and wanted to pay his debt. This was a first and I was shocked to say the least. Since then he has become a steady customer. I've learned to talk around him, making eye contact only with the girlfriend. This has helped immensely to cut out the evil eye. Thanks Antonio for restoring my faith in people. In this instance I was happy to have been proven wrong.

6 comments:

JenniferM said...

¡que buena sorpresa que no era tan mal como habías pensado! Pero me parece muy maleducado que habla en inglés delante de alguien que no lo puede entender.

Isolated Existence. said...

Me alegro que haya regresado a pagar su deuda y haberse convertido en un buen cliente. Ahora lo que falta es que se acuerde de hablar Español para evitar que la novia te de mal de ojo.

Mi Spanish Friday: http://isolated-existence.blogspot.com/2012/01/spanish-friday-remedios-caseros.html

jules said...

aww, a nice happy ending, makes me feel good.

skotch said...

My father used to speak Spanish with others, even in front of Mom and us kids. I think it was a tiny bit showing off, but I also think he sincerely wanted to practice and also to teach us by example how useful it is to know other languages. Some of my brothers and I have since learned some Spanish, but none for Mom.

So, even though it is a bit rude, I'm sympathetic to the people showing off their English. Hopefully it shows other people that learning another language is doable and useful. I don't think people should hide their knowledge just to make others feel comfortable.

Having said all that, your strategy of only making eye contact with the girlfriend seems wise and a little bit funny.

Tracy said...

What a great little story - totally unexpected ending. Love it. (And good for you making sure his girlfriend doesn't feel left out. Maybe he just wants to practice or wants to impress her, but I can see why she wouldn't like it! LOL.)

Gracias por participar en Spanish Friday, amiga!

Tara said...

What a great story! I enjoyed your post!