Friday, November 11, 2011

Customer Appreciation Day 11/11

Today is http://latinaish.com/ 's Spanish Friday. For the English version scroll down.
He estado hablando mucho últimamente acerca de este grupo de chicos de la construcción que me han estado trayendo toneladas de negocio. Se ha lucrativo y divertido a veces, pero también ha habido un montón de trabajo. Uno en particular fue muy necesitados. Nunca recibí su nombre. (Estoy seguro de que algunos de ustedes, señoras leyendo esto que está en una relación con un hombre hispano se puede entender por qué nunca le pregunto a un hombre extraño a su nombre) No sólo fue la compra de 2 comidas al día, que iba a volver en la noche pidiendo para el café y la comida a veces más. Sentí pena por él, que viven dentro de esta tienda lejos de su casa, por lo que me obliga. La otra noche vino preguntando de nuevo por 2 cenas. En este punto yo estaba abajo con los huesos desnudos y sólo podía ofrecer un poco de arroz y los frijoles sobrantes de pan. Ni siquiera tienen placas de papel a la izquierda así que tuve que mandarlo con 2 de mis propios platos. Juan me chastisted para esto diciendo que se iban por la mañana y probablemente se llevaría a mis platos con ellos. Gracias a Dios que estaba equivocado. A la mañana siguiente cinco minutos después de abrir la tienda, allí estaba él, con tazones de fuente en la mano. Le di las gracias, pero dijo "no, gracias, muchas gracias por todo". Algo en su voz, la sinceridad de sus palabras, golpeó mi corazón y sentí las lágrimas empiezan a bien en mis ojos. Me sentí bien para ser apreciado

Esto es sólo una foto de la nevera por 2 horas, a pesar de que se llenan todas las mañanas. Estos chicos son los mejores!




I've been talking a lot lately about this group of construction guys who have been bringing me tons of business. It has been lucrative and at times fun, but it also has been a lot of work. One in particular was very needy. I never got his name. (I am sure that some of you ladies reading this who are in a relationship with a Hispanic man can understand why I never ask a strange man his name) Not only was he buying 2 lunches a day, he was coming back in the evening asking for coffee and sometimes more food. I felt sorry for him, living inside this store far away from his home, so I obliged. The other night he came asking again for 2 dinners. By this point I was down to bare bones and could only offer some leftover rice and beans with bread. I didn't even have any paper plates left so I had to send him off with 2 of my own bowls. Juan chastisted me for this saying that they were leaving in the morning and would probably take my bowls with them. Thankfully he was wrong. The next morning 5 minutes after I opened the store, there he was with bowls in hand. I thanked him but he said "no, thank you, thank you very much for everything". Something in his voice, the sincerity of his words, struck my heart and I felt tears starting to well in my eyes. It felt good to be appreciated.

4 comments:

Tara said...

Very sweet post amiga. I'm sure you have some good karma headed your way after your kind actions. =)

skotch said...

It must be hard living as a foreigner in a country where the language is still being learned, with neighbors that don't always seek out your friendship. I cry too when I get a word of praise after months of struggling at my job here in states. The heart sometimes let's us know how hungry we are for kind words even when we aren't aware of it.

Jackie said...

Very nice Jennifer, very nice.

Isolated Existence. said...

He will be forever grateful for your kindness. Dios te lo pagará, mi amiga.